Tien jaar geleden wilde Marcel de Graaf, marketeer, iets creatiefs gaan
▼
doen uit passie voor beeld. Zijn fotografiestijl wordt over het algemeen erkend als vernieuwend. Niet tuttig, maar eigentijds. De wandtegelwijsheid “Het mag anders” hangt dan ook prominent aan de schoorsteenmantel.
Als specialiteit gelden kinderen en volwassenen, en daarbij het mooie van de mens naar boven halen, hij wil je in je ziel raken. Een belangrijk punt van onderscheid is dat mensen worden gelaten wie ze zijn, maar dan wel naar hún tevredenheid. De afbeelding moet de geportretteerde kunnen raken, het liefst zonder trucage.
Marcel de Graaf probeert een goede balans te vinden tussen meedenken met de klant en zijn eigen artistieke inbreng. Een mooie foto maken doe je immers niet alleen, maar samen.
Hij werkt op locatie of in zijn ruime studio in de Deventer binnenstad. De mix van vakmanschap, creativiteit en klantgerichtheid leidde onder meer tot een onderscheiding bij de gerenommeerde Britse fotografie-organisatie BIPP. Ook was Marcel genomineerd voor de landelijke Bruid- en Bruidegom Award. Onder de klanten bevinden zich bekende namen als ABN-AMRO, SNS Bank, FNV en Sandd, maar even lief wordt een opdracht verricht voor de particulier om de hoek.
▲